معلمی از زوایه ای دیگر...

اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی

معلمی از زوایه ای دیگر...

اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی

معلمی از زوایه ای دیگر...

رقابت اپلیکیشن موبایل با رسانه های سنتی

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۵۰ ب.ظ

شاید بزودی دیگر انسان حقیقی، کم اهمیت تر از انسان مجازی باشد و شاید پوشیدنی ها و وسایلی که به اینترنت متصل نباشند کم کم ارزشی نخواهند داشت اینها واقعیت هایی از آینده خواهد بود که مسیر تحقق آن را می توان لمس کرد.

 جولای 2012 یک زمان تاریخی برای اینترنت است. برای اینکه IPV6 آمد. IPV6 در واقع سه ممیز چهار ضرب در ده به توان 38 است تقریبا شبیه عدد کردولیوم که عدد بسیار بزرگی است و تعداد آی پی های موجود جهان سه ممیز چهار ضرب در ده به توان 38 شد و این معنایش این است که Diviceها دیگر در آن فضای وب نیستند. Diviceها در موبایل شماست، در لیوان شماست، در خودکار شماست، در کارت شناسایی شماست. اینجاست که آن صحنه فراگیر کامپیوتری اتفاق می افتد که می گویند Diviceها مثل ذرات الکتریسیته در فضا پخش می شود. این به آن معناست که ذرات آموزش مثل ذرات الکتریسیته در فضا پخش می شود. وقتی ما از یادگیری در حال حرکت در آموزش الکترونیک صحبت می کنیم یعنی آموزش همیشه با ما همراه است. وقتی که آموزش در محیط موبایل و یا در محیط IPهایی که به اینترنت وصل می شود، می آید، این محیط برای ما فضایی را فراهم می کند که یادگیری را از نشستن در یک موقعیت خاص، تبدیل به یادگیری در حال راه رفتن می کند، تبدیل یادگیری در حال نشستن می کند، تبدیل به یادگیری در حال رانندگی می کند. و یادگیری دامنه اش همه عرصه خواب نبودن ما را شامل می شود.

وضعیت رشد حرکت از رسانه های سنتی همچون تلویزیون به اپلیکیشن های موبایلی هم در آمریکا خود یک هشدار برای ایرانیان است چرا که در چند روز آینده الگویی برای ما خواهد بود.

amrica


شهروندان آمریکایی‌، علاقه زیادی به تماشای تلویزیون دارند. شبکه‌های تلویزیونی رایگان و کابلی انبوه با برنامه‌های بسیار متنوعشان که همه سلیقه‌های را پوشش می‌دهد، باعث شده است که هر آمریکایی، در هر روز، دقایق زیادی را صرف تماشای تلویزیون کند.




اما به گواه اعداد و ارقام شرکت Flurry حالا دیگر رسانه سنتی تلویزیون، در مقابل دنیای اپلیکیشن‌های موبایل کم آورده است و برای اولین بار میزان زمان صرف شده پای اپلیکیشن‌ها، بیشتر از زمان تماشای تلویزیون آمریکایی‌ها شده است.


بر این اساس، هر آمریکایی به طور متوسط در هر روز ۱۹۸ دقیقه را صرف اپلیکیشن‌ها می‌کند، در صورتی که ۱۶۸ دقیقه تلویزیون تماشا می‌کند.

چشم انداز:اینها ما را به این نتیجه می‌رسانند که محتواسازان باید به سمت انتشار محتوا از طرق اپ بروند.


شاید در ایران که فروش محتوای متنی یا چندرسانه‌ای هنوز جا نیفتاده است، این موضوع تنها از نظر بُرد رسانه‌ای اهمیت داشته باشد. اما چیزی که مسلم است که رسانه‌های سنتی، نه‌تنها در آمریکا، بلکه در دیگر نقاط دنیا هم، جدا دیگر یارای مقابله با اپلیکیشن‌های موبایل‌ها و تبلت‌ها را ندارند.



  • حمید صدیق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی