معلمی از زوایه ای دیگر...

اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی

معلمی از زوایه ای دیگر...

اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی

معلمی از زوایه ای دیگر...

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

دریچه های نفوذ فرهنگی در فضای مجازی

سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۴۱ ق.ظ

امروز دیگر ابزار دشمن برای سلطه بر کشورها و تسخیر و نفوذ بر دولت ها و ملت ها نیازمند به لشکر کشی به تنهایی نیست بلکه با نفوذ نرم و استحله فکر یو اعتقادی ملت ها و اختلاف اکنی و اشاعه بی بندو باری زمینه سلطه بر ملت و کشور را ساده سازی می کند حال اگر به تعبیر رهبری معظم اگر با عزم جدی به بدون فوت وقت نسبت به خروج از این انفعال اقدام نگردد آینده ای برای نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود .
با توجه به اینکه ولی امر مسلمین و نائب برحق امام زمان (عج) امام خامنه ای  تعبیرشان درباره فضای مجازی با این مضمون می باشد که "اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی همه چیز برای ما اگر دانا باشیم بسیار روشن و واضح است.
در حال حاظر که گفتگو می کنیم در ماه محرم ماه نزول قران ناطق هستیم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه فریاد حق و حقیقت و ندای اسلام ناب محمدی بدور از هرگونه انحراف و آلودگی به نظر بنده در زمان حاظر عرصه فضای مجازی همان عرصه و میدان کربلاست میدانی سراسر شرارت و البته ظاهر نفاق و آرایش شده برای فریب مخاطب، امروز ما با دشمنی دجال روبرو هستیم البته با تمام توان الکترونیک و استعداد های خودش به میدان آماده تا با نبرد نرم د نفوذ در سپاه اسلام ایجاد اختلاف و ضعف در باورها و اعتقادات کند و همچون ابن زیاد سپاه کوفه را اطراف مسلم پراکنده کند و ان واقعه ای که دیگر برگشت توابین را فایده ای نبود محقق گردد.
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا امروز تمام زمینه های نفوذ حاصل بی توجهی ما به فرمایشان رهبری است ، نگاه کنید رهبری فرزانه انقلاب صحنه را دقیق و بهنگام رصد می کند و راهبردها را صادر  می کند ، 17 اسفند 90 فرمان تأسیس قدرتمندترین نهاد فضای مجازی از سوی رهبری صادر می شود لکن تا امروز تنها یک بند از 40 فرمان رهبری به شورای سابق انجام می پذیرد و حکم جدید ضمن تاکید بر فرامین قبلی 10 حکم دیگر صادر می شود ، چه باید کرد وقتی به گزارش موسسات تحقیقاتی غرب همچون فمیلی سیف بیش از 89 درصد محتوا و ارتباطات فضای مجازی ریشه غیر اخلاقی و اباهه گری دارد. و طبق اعتراف خود آمریکایی ها 90 درصد افراد زیر 18 سال یعنی دانش آموزان که از اینترنت استفاده می کنند حتما فیلم پورنوگرافی دیده اند و این یعنی بلوغ زودرس همان چیزی که غرب با طراحی آن به دنبال تخریب دانش و دانایی  و رشد علمی کشورهای درحال توسعه می باشد یعنی اشاعه فحشا و تسهیل در دسترسی به آن.
این بی توجهی به منویات رهبری ادامه یابد دامنه آسیب ها و خطرات در کمین نوجوانان و کودکان که از قشر آسیب پذیر به جهت سطح سواد اجتماعی هستند بیشتر هم خواهد شد. امروز از حیث بی توجهی خانواده ها و با تاسف کمی سواد رسانه ای ابزارهایی همچون موبایل و تبلت و کامپیوتر در اختیار فرزندان کم سن و سالشان می گذارند که تصورشان این است که کمک به افزایش هوش و زمینه آینده روشنی را رقم می زنند حا آنکه غربی ها که خود به تعبیر رهبری پدرجد این فضا هستند دسترسی ها را در خیلی از موارد با  نظام رده بندی سنی ممنوع می کنند همچون +13 در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و وایبر و لاین و واتس آپ و ... و البته در کشورهایی همچون انگلستان با راه اندازی شبکه های خانواده پسند که کنترل خاص بر این شبکه ها می باشد رای کامرون نخست وزیر 15 درصد بیشتر هم می شود چرا که دلسوزی برای مراقبت به حفظ سلامت سایبری خانواده ها دارند حال خودتان قضاوت کنید در ایران بعنوان پرچمدار بیداری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی  چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟؟؟

اما راهکار؟

بنده سه  راه حل که سال هاست به آن تاکید می شود و رهبری نیز در حکمشان بدان اشاره کرده اند لکن با عرض تاسف به جهت بی اطلاعی جامعه انقلابی بر روی زمین مانده است را به خدمتتان عرض می کنم.
اول راه اندازی فوری شبکه ملی اطلاعات ، شبکه ای که دولت را در برنامه توسعه پنجم که به پایان رسیده است را موظف به راه اندازی آن کرده بود اما تا الان که در برنامه ششم هستیم هنوز تحقق پیدا نکرده است و ما تنها با انحراف در تصمیمات تنها با اقدامات وارونه و افزایش پهنای باند گران و کند و نا سالم و غیر ایمن به مخاطرات مردم بالاخص قشر نوجوان و کودک اضافه گرده ایم و اینجا صدای هیچ کس از نظام تعلیم و تربیت در نیامد حال آنکه می بینیم برای نگرانی از قلیان کشیدن نوجوانان و جوانان 1000 پزشک نامه به وزیر ارسال می کنند ولی اینجا که مسئله فراتز از جان یعنی روح و روان می باشد کسی حتی صدایش هم درنمیاید.
دوم نهضت سواد رسانه ای ، سوادی که به زعم سازمان جهانی یونسکو در عصر حاضر کسی که سواد رسانه ای ندارد بی سواد می داند نه کسی که سواد نوشتن و خواندن را ندارد آیا ما در آموزش های به معلمین گرانقدر به این مهم عمل کردیم یا با بی توجهی ، دامنه شکاف بین نسلی روز به روز میان معلم و دانش آموز به جهت دسترسی های به اطلاعات بدون مرز و اندازه در این بستر را بیشتر کردیم. تجویز اصلی امروز برای نجات از سونامی رسانه ای حاضر افزایش سواد رسانه ای یعنی سواد شناخت رسانه های و کاربری صحیح و به اندازه و مفید ....
و سومین راخ حل یک سابقه تاریخ ی انقلابی دارد ، ایران در دو حادثه بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ورود شبکه دانش آموزان و معلمان میدان رزم را بر دشمن تا دندان مسلح خود مغلوبه کرد و امروز در میدان جنگ نرم ما نیازمند ورود شبکه دانش آموزان آموزش دیده و ورزیده در این میدان هستیم تا همچون دو نبرد قبلی جبهه باطل را شکست دهیم .یعنی ما نیازمند لشکر مجاهدان دانش آموز سایبری هستیم لشکری ولایتمدار و با بصیرت تا در دوران مظلومیت امروز  رهبری به یاری ایشان بشتابد.
و در پایان اشاره کنم که دشمن نقطه‌ضعف خودش را متوجه شده و از شکست در دفاع مقدس و همچنین 37 سال سرافرازی انقلاب اسلامی و لیدری کشورهای اسلامی عبر گرفته است و با هشیاری کامل و تغییر میدان رزم  یعنی تغییر سبک زندگی نوجوانان و کودکان با تغییراتی که توسط رسانه های نوین و تعاملی همچون بازی های آنلاین و آفلاین و همچنین شبکه های پیام رسان موبایلی انجام می دهد به دنبال متزلزل و متلاشی  خانواده‌های مستحکم و متدین است. اگر امروز با وجود همه تحریم ها و حتی تحریم دارویی ما در واردات فناورهای صهیونیستی و پهنای باند هیچ محدویتی نداریم علتش را از خودمان بپرسیم؟اینکه آخرین بازی های رایانه ای هالیوودی در اولین گام به خانه های ایرانی نفوذ می کند معنایش چیست؟اینکه الان بیش از 12 میلیون از نوجوانان ما دسترسی به نسل سوم و چهارم اینترنت دارند آنهم بدون پیوست فرهنگی با وجود الزام قانونی به چه معناییست؟ ارائه سرویس های پرهزینه شبکه های اجتماعی موبایلی همچون وایبر و واتس آپ و تلگرام بصورت رایگان چه معنایی می دهد؟افشای پروژه prism و سرقت اطلاعات ایرانی ها و دسترسی یه تمام سرورهای گوگل و میکروسافت و ... از طریق سیستم های اطلاعاتی آمریکایی و از این هم فاجعه آمیز تر که آمریکا در ایران نقطه کور اطلاعاتی ندارد به همه بی توجهی کاربران ایرانی که اسنودن گزارش می دهد 14 میلیارد پکت اطلاعات از داده و صوت ایرانی ها طی یک ماه سرقت می شود چه معنایی می تواند بدهد؟ آیا اینکه که بازی هایی همچون GTA و ...و  SECOND LIFE  و... بعنوان ابزارهایی سرگرمی آموززشی که با تعاملی بودن براحتی روحیه خشن و اسلام ستیز و ... را به بچه های ما تلقین می کنند و این بدست خود پرد و مادرهای ما اتفاق می افتد نفوذ نیست ؟ امروز دیگر دشمن نیاز به یارگیری ندارد با وجود برخی ساده اندیشی ها و سهل انگاری های شبکه وادلین و معلمان ما خط مقدم دشمن و دسترسی به آموزش های ایشان بر بستر اینترنت و بازی های آنلاین بدون نظارت بزرگسالان در دست و موبایل و حتی در رختخواب  آینده سازان انقلاب اسلامی می باشد !! و ما امروز در نبرد تمام عیار مجازی با دشمن اصلی هستیم و اگر حواسمان را جمع نکنیم ممکن است همچون توابین عاشورا دیگر فرصت جبران شایسته پیدا نکنیم ! و عده خدا به حق است  اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلاَ مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ
  • حمید صدیق