معلمی از زوایه ای دیگر...

اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی

معلمی از زوایه ای دیگر...

اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی

معلمی از زوایه ای دیگر...

ورودشبکه‌ های اجتماعی بیگانه ممنوع!!!

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۲ ب.ظ

موسسه «فمیلی‌سیف» یک موسسه آمریکایی است و یکی از معتبرترین مؤسسات امنیت خانواده در جهان محسوب می‌شود که در خود آمریکا هم مستقر است. این موسسه می‌گوید ۸۹ درصد محتوای چت و نرم‌افزارهای اجتماعی موبایل غیراخلاقی است. یک موسسه دیگر است بنام «کاوننت آیز» که باز این موسسه آمریکایی است این موسسه می‌گوید ۶۸ درصد طلاق‌های ثبت‌شده در ۱۵۰ کشور دنیا به خاطر ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف از طریق شبکه‌های‌اجتماعی بوده است. به قول حضرت آقا این‌هایی که پدرجد ما در این مسائل محسوب می‌شوند الآن درمانده‌اند؛ یعنی الآن در آمریکا اگر خانواده‌ای اجازه بدهد فرزند زیر سیزده سالش وارد شبکه‌های‌اجتماعی بشود دستگاه قضایی و دولت و حکومت آن بچه را از خانواده می‌گیرد؛ و عنوان می‌کند که شما صلاحیت بزرگ کردن آن را ندارید. سایت‌های شبکه‌اجتماعی در آمریکا برای افراد زیر ۱۳ سال ممنوع است. در انگلستان چند روز پیش کامرون مصاحبه کرد که من اگر رأی بیاورم جلوی فعالیت شبکه‌های‌اجتماعی در انگلیس را خواهم گرفت. در کشور لائیک ترکیه اردوغان هم چند ماه پیش در انتخاباتی که برگزار شد گفت اگر به من رأی بدهید جلوی این شبکه‌های‌اجتماعی را می‌گیرم؛ و بعد پانزده درصد هم بیشتر رأی می‌آورد. این‌ها مستنداتش در همین فضای اینترنت قابل‌دسترسی است.


شبکه‌های مجازی بستر فساد را مهیا کرده‌اند


الآن مطالبه خانواده‌ها این است که فرزندانشان را از این شبکه‌های‌اجتماعی نجات بدهند. این شبکه‌ها به‌شدت وقت بچه‌ها را تلف می‌کند. من نگاه کردم حداقل هشت گزارش بین‌المللی در رابطه با تأثیر شبکه‌های‌اجتماعی بر افرادی که از آن استفاده می‌کنند از دانشگاه‌های چین و روسیه و کره و ژاپن گرفته تا دانشگاه‌های فرانسه و آلمان و انگلیس و کانادا و آمریکا وجود دارد که می‌گویند افرادی که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند دچار آسیب‌هایی ازجمله انزوا و گوشه‌گیری می‌شوند. می‌گویند افرادی که وارد این شبکه‌ها می‌توانند در کمتر از یک ماه دچار انزوا و گوشه‌گیری می‌شوند. دچار آسیب‌های روانی و احساسی می‌شوند. الآن شما بحث ازدواج را می‌خواهید بررسی کنید و اینکه چرا سرانه ازدواج در کشور پائین آمده بروید دلیلش را در شبکه‌های مجازی جستجو کنید. به هر آقاپسری که می‌گویی چرا ازدواج نمی‌کنی؟ می‌گوید یک دختر سالم به من نشان بده و یا به هر دختری که می‌گویی چرا ازدواج نمی‌کنی می‌گوید یک مرد به من نشان بده، مردها همه خائن هستند. خوب این‌ها از کجا آمده است. شبکه‌های مجازی بستر فساد را مهیا کرده‌اند یعنی الآن در شبکه‌های‌اجتماعی به‌راحتی می‌توان به بدترین محتواها دسترسی پیدا کرد. خوب ببینید چه بلایی سر آن پسر و دختری که با این محتوا سروکار پیدا می‌کند خواهد آمد.


هیچ دولت عاقلی سر منافع ملی‌اش تعارف نمی‌کند

کامرون نخست‌وزیر انگلستان چند وقت پیش اعلام کرد بررسی‌ها نشان می‌دهند شبکه‌های‌اجتماعی و اینترنت، همان اندازه که برای افراد زیر ۱۸ سال زیان‌بار هستند برای بالای هیجده سال نیز زیان‌بار هستند. درنتیجه در انگلستان اینترنت خانواده پسند را اعمال کردند و جالب است که بدانیم بیش از ۷۰ درصد محتوای اینترنت را فیلتر کرده‌اند. هیچ‌کس سر منافع ملی‌اش تعارف نمی‌کند. ولی در کشور ما متأسفانه این‌گونه نیست. در بررسی‌ای که درباره نحوه برخورد کشورها با این موضوع داشتم مشاهده کردم که مثلاً کره جنوبی بااینکه با آمریکایی‌ها دوست است، شبکه‌اجتماعی آمریکایی را به کشورش راه نداده است. کره شبکه‌اجتماعی «لاین» را راه‌اندازی کرد، جمعیت این کشور ۵۰ میلیون نفر است الآن تعداد اعضای لاین ۴۰۰ میلیون نفر است، یعنی توانسته فرهنگ خودش را به کشورهای دیگر ازجمله ایران صادر بکند. یا تانگو برای کشور ژاپن است. چند برابر جمعیت ژاپن عضو دارد. واتس‌آپ و اینستاگرام آمریکایی است و فقط ده درصد افرادی که در آن فعال هستند آمریکایی‌اند. تلگرام برای رئیس کنگره صهیونیست‌های روسیه و آلمان است. وایبر برای اسرائیل است.


یعنی هر کشوری آمده برای خودش یک شبکه‌اجتماعی راه انداخته و مردم خودش را وارد شبکه‌اجتماعی خودش کرده است؛ و معلوم است که هیچ آدم عاقلی اجتماع خودش را دست غریبه‌ها نمی‌دهد. حتی اوباما که رئیس‌جمهور کشوری است که لشکرکشی می‌کند به کشورهای دیگر و به‌اصطلاح دنبال این است که برای آن کشورها مثلاً آزادی به ارمغان بیاورد در شبکه ان بی سی نیوز آمریکا خبرنگار ازش می‌پرسد که دختر شما از سیزده سال رد شده و هم‌اکنون پانزده، شانزده سال سن دارد، چرا اجازه نمی‌دهید در شبکه‌اجتماعی فعال باشد؟ می‌گوید من نگران بچه‌ام هستم به خاطر همین اجازه نمی‌دهم وارد شبکه مجازی بشود؛ و حریم خصوصی‌اش نقض بشود. بعد خبرنگار می‌پرسد اگر بچه شما بخواهد با این سن کم با ماشین برود و از شهر خارج بشود، شما بیشتر نگران می‌شوید یا اینکه برود در این شبکه‌های‌اجتماعی؟ می‌گوید اگر وارد این شبکه‌ها بشود نگرانی من بیشتر است. از میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور آمریکا می‌پرسند، می‌گوید که من به‌هیچ‌عنوان اجازه ورود به این شبکه‌ها را نمی‌دهم و اصلاً این شبکه‌ها برای ما ساخته نشده‌اند. بعد اوباما وارد یک مدرسه می‌شود و یک دانش‌آموز به او می‌گوید من می‌خواهم یک روز رئیس‌جمهور بشوم. چه‌کار بکنم؟ به او می‌گوید وارد این شبکه‌ها نشو (!)


شما ببینید غربی‌ها خودشان دارند با این قضیه برخورد می‌کنند و حتی برای افراد زیر سیزده سال سایت آن را فیلتر کرده‌اند ولی در ایران اجازه این کار داده نمی‌شود (!)

چه باید کرد؟

  • حمید صدیق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی