معلمی از زوایه ای دیگر...

اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی

معلمی از زوایه ای دیگر...

اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی

معلمی از زوایه ای دیگر...

در دفاع از #فیلتر_گرام

پنجشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۴۲ ب.ظ


فیلتر به ماهو فیلتر، قبیح نیست




🔸کسی نمی‌تواند با اصل محدودسازی دسترسی عموم جامعه به برخی محتواها، مخالف باشد. همه جوامع می‌پذیرند که در موازنه میان حقوق افراد مختلف و اصول متعدد حیات اجتماعی، گاهی سایر ملاحظات بر اصل آزادی بیان یک فرد یا گروه می‌چربند و باید به نحوی آن آزادی را محدود ساخت. 


🔹اولیور وندل هولمز، قاضی دیوان عالی ایالات متحده، در یک تعبیر مشهور در سال 1919 گفته بود: 


🔸«فریاد زدنِ آتش آتش در یک تماشاخانه پرازدحام» مصداق آزادی بیانی نیست که قابل دفاع باشد. 

گفته او به استعاره‌ای از منطق محدودسازی آزادی بیان تبدیل شد که می‌گفت مدارا با برخی شکل‌ها و محتواهای بیان، به مراتب بیش از آنکه ثمرده باشند مشکل‌آفرین هستند.


🔹اما عقیده دارم #فیلترینگ هرچند درست اما یک مسکّن موقت برای درد های اجتماعی است که بحران را به تعویق می‌اندازد، 

اینکه فیلتر راه کاملی است 

کاملا مخالف هستم ...


🔸به تعویق انداختن بحران شاید در مواردی درست‌ترین تصمیم ممکن باشد تا قدری زمان خریده شود، اما اگر از این وقت اضافه استفاده مؤثری نشود، شاید اصل آن «به تعویق انداختن بحران» هم اشتباه باشد چون استفاده بی‌جا از مسکن‌هایی که بیمار و درمانگر را غافل می‌کنند، می‌توانند بیماری جدی را به بیماری مرگ‌بار تبدیل کنند.

ادامه دارد ...

#شبکه_ملی_اطلاعات

#راهزن_اقتصادی

#تلگرام

  • حمید صدیق

نظرات (۱)

دبیر شورای عالی فضای مجازی :


·         از چند ماه پیش تلگرام سند 32 صفحه‌ای منتشر و اعلام کرد که با روش آیکو (یکی از راه‌های جمع‌آوری مالی برای پروژه‌های رمز ارز) می‌خواهد سکوی پیام‌رسان را تبدیل به سکوی اقتصادی کند.


·         تلگرام می‌خواهد در کشور ما تبدیل به شرکت بیمه، آژانس املاک و ... شود و معاملات را بین دو طرف مستقل از اینکه قانونی یا غیرقانونی است و یا استانداردهای لازم را دارد کاملاً مستقل از هرگونه نظارتی دنبال کند و برای تمام معاملات حق کمیسیون دریافت کند.


·         پولی که در این شبکه جابه‌جا می‌شود و هر چه در آن خرج می‌شود معادل آن دارایی از کشور خارج می‌شود.


·         تلگرام در حال تبدیل شدن به شرکت هرمی مجازی است با این تفاوت که شرکت‌های هرمی با چندصد هزار نفر فعالیت غیرقانونی خود را ادامه می‌دادند اما در تلگرام چندین میلیون نفر فعال هستند و اگر هشدارهای لازم را ندهیم و با مدیران آن ارتباط نگیریم می‌تواند ضررهای زیادی به بار بیاورد.


·         پیش‌بینی می‌کنیم در این روند چیزی حدود 50 میلیارد دلار از کشور خارج ‌شود

 

·         تلگرام 2 میلیارد دلار به روش آیکو از سرمایه‌داران آمریکا جمع کرده است چرا در حالی که در ایران بیشترین کاربر را دارد از سرمایه‌داران بخش خصوصی ایران دعوت نکرده است؟


·         هر فعالیت اقتصادی شرکت خارجی در کشور ما مشمول قوانین و گمرک می‌شود تا لطمه به بازار پولی، صنعتی و کار ما نزند


·         هر چند پیام‌رسان تلگرام باعث توسعه استفاده از فضای مجازی شده و برخی کسب و کارها هم در آن شکل گرفته‌اند، اما هیچ وقت حاضر نشد با بخش خصوصی ما کار کند.

 

·         در سند چند صفحه‌ای که تلگرام منتشر کرد یکی از بندهایش بر عهده گرفتن کل تبلیغات هدفدار کشور است که رقمی حدود 7 هزار میلیارد تومان در بازار ایران برآورد شده که می‌خواهد بدون مشارکت بخش خصوصی آن را به دست بیاورد.همان مدلی که گوگل امروز در ایران پیاده کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهد روزی یک میلیارد تومان از شرکت‌های ایرانی تبلیغ می‌گیرد که در سال، 400 میلیارد تومان می‌شود و با توجه به فراگیری تلگرام عددی که گفته شد دور از دسترس نیست.


تلگرام در سودای حکمرانی بر اقتصاد ایران

گفتم این مطلب رو هم ببینید در ادامه ی تحقیقاتتون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی