معلمی از زوایه ای دیگر...

اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی

معلمی از زوایه ای دیگر...

اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی

معلمی از زوایه ای دیگر...

20 قانون کلیدی خرید تلفن همراه

شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸ ب.ظ

والدین حتما مطالعه بفرمایین

نامه مادری به  فرزندش که به مناسبت تولد شانزده سالگی فرزندش موبایل آیفونی به او هدیه داد.

نامه اش را بخوانید سپس وضعیت ایشان را با وضعیت والدین جامعه ی ما مقایسه کنید.


فرزند عزیزم: سلام 

ممکن است که تو الان به خاطر اینکه صاحب آیفون شده ای مغرور شوی. تو پسر خوبی هستی و من به تو اعتماد کردم و در سن شانزده سالگی تو را شایسته ی استفاده مستقل از موبایل همراه دانستم. 

اما گرفتن این هدیه بستگی به قبول کردن این قوانین دارد. از تو انتظار دارم که این قرداد را بخوانی و بدانی که وظیفه من خوب تربیت کردن توست آن هم در محیط علم و تکنولوژی  تا اینکه این چیزا  سبب انحرافت نشوند. بدان که عدم قبول این شروط باعث محروم شدنت از موبایل می شود.


شروط استفاده از موبایل:


1. قوانین الله (حلال و حرام خدا در در استفاده از موبایل و فضای مجازی هم همان احکام حلال و حرام در زندگی واقعی است)

2. تو مالک گوشی نیستی ما (والدینت) آن را برایت خریدیم و به توهدیه دادیم پس ما بر آن اشراف داریم.

3. دقت کن باید همیشه گوشی ات رمز ورود داشته باشد و تنها کسی که از آن رمز با اطلاع باشد خودت و ما هستیم.

4. در طول مدرسه در ایام مدرسه ساعت5:۳۰ و در اواخر هفته (روزهای تعطیل) ساعت 7تحویل من و پدرت می دهی و شب ها تلفنت را خاموش می کنی. به این نصیحتها گوش کن و احترام دیگران بگذار همچنان که دوست داری دیگران به تو احترام بگذارند.

5. محدویت های مکانی در استفاده از موبایل را کاملا رعایت کن (استفاده در مدرسه ممنوع / استفاده در حسین غذا خودن ممنوع / استفاده در اتاق خواب ممنوع و ....

6. به محدودیت های زمانی احترام بذار(استفاده پیش از خواب ممنوع / استفاده در زمان مدرسه ممنوع / استفاده در ایام امتحانات ممنوع و ...

7. در صورت افتادن گوشی ات در آب یا شکسته و مفقود شدن، تو مسئول آن هستی و خودت باید یکی دیگر برای خودت تهیه کنی یا آن را تعمیر نمایی. بنابراین مقداری از پولهایت را برای این موارد ذخیره کن.   

8.استفاده از پالایه شکن یا همون فیلترشکن های تحت موبایل ممنوع (اگر به موردی خوردی که به نظرت لازم است تا بهش دسترسی داشته باشی با ما در میان بذار.

9. در دانلود و نصب نرم افزارهای به محدودیت های سنی +16 دقت کن تنها نرم افزارهایی که مناسب سن خودت می باشد رو استفاده کن.

10.از ارسال پیام یا ایمیل یا هرچیزی که  فاش شدن آن منجر به تهدید حریم خصوصی خودت و خانوادت میشود جدا خودداری کن

11.این رو به یاد داشته باش که موبایل تو گالری شخصی یا آلبوم شخصی تو نیست، هرآنچه در موبایل نگهداری میکنی امکان فاش شدن و دیده شدن توسط دیگران را دارد.

12. در اوقات فراغت از بازیهای فکری آن لذت ببر برای این کار می تونی که سایت موسسه میزان رجوع کنی ، دسته بندی بازی های خوبی کرده

13. دقت کن خسارت جسمی نمایشگر موبایل تفاوتی با تلویزیون نداره پس برای بهداشت دیجیتالی خودت بهتره قانون 20،20،20 رو رعایت کنی.

14. در صورتی که در حین استفاده از موبایل با پیام های مشکوک و تهدید آمیز روبرو شدی حتما پیش از هر اقدامی با ما مشورت کن.

15. بدون تکیه بر گوشی و اینترنت خودت برای پرسش هایت جنب و جوش داشته باش کنجکاوانه  پرس و جو کن و سعی کن ارتباط با موبایل رو جایگزین ارتباط با کتاب نکنی ،هر نیازی جای خودش رو داره.

16. بعضی مواقع تلفنت را در منزل بگذار و احساس امنیت و آرامش کن. نگذار تلفن همراه جزئی از زندگیت شود. یاد بگیر که بدون آن هم زندگی کنی. تو بزرگتر و قویتر هستی. از فقدان گوشی ات نترس

17. در استفاده از سرویس های اینترنتی ابتدا با کارکرد آن ها و تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی آشنا بشو وبعد منطبق با نیاز خودت از اونا استفاده کن همیشه به این شعار عمل کن

Stop    Think      Connect  

18. در استفاده از تصاویر سلفی از خودت و محیط خونه و خانواده خیلی دقت کن این ها مصداق حریم خصوصی می باشند و احتمال بروز جرم از این تصاویر بسیار زیاده .

19.همیشه این قانون رو به خودت یادآور شو، هیچ وقت نذار موبایل جای ارتباطات واقعی رو بگیره برای مثال  استیکر جای احوال پرسی با دایی و عمه و مادربزرگ رو پرنمیکنه اگرچه گروه های خانوادگی محاسن خودش رو داره .

20.از تلف همراهت برای دروغ گفتن و اذیت کردن دیگران استفاده نکن و در ارتباطاتی که باعث ازار دیگران می شود به هیچ وجه مداخله نکن


20 #قانون_کلیدی #تلفن_همراه

🌸  اگر مفید دیدید حداقل برای ده نفر از والدین  و اقوام خود ارسال فرمایید


🚧اگر شما هم قوانین موثر در استفاده از موبایل به نظرتون میرسه یا تجربه کردید برای اضافه شدن به این پست ارسال کنید .


  • حمید صدیق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی